2011. május 31., kedd

A szőnyeg hátán

Történt mostanában h barátnőm bevezetett Bollywood világába és hátradőltem vele Indiában.
Szóval ilyen hosszú nevű "Aladdin" gyerekek szórakoztatnak esténként.
Ez a második ilyen keleti film amit láttam. (és ezért még csak ezekről nyilatkozok, de) Hűűű. :)
Már az első is levett a szőnyegemről. De ez..
Nagyon erős romantikus múvijaik vannak ezeknek. Náluk olyan egyszerűnek tűnik a szerelem.
És sokkal intezívebbek az érzelmek, egy egyszerűbb történetben is.
..amik általában 3 órásak.. de van az a pár óra amit néha érdemes végigülni. És ezek olyanok.
Bevallom én soha nem ültem volna le magamtól ilyesmi filmek elé. :D pláne h ilyen hosszúak.
De a zene, a vicces köznapi emberi történetek és a végén a mese valóra válása.. jól esik. Közben még a vallásukkal és velük is ismerkedhetünk egy kicsit.
Aztán nagyon nagyon jó kis zenéik vannak ezeknek a népeknek.
Életvidám, vicces, kis napsugaras alkotások. Olyan ő módjukra. :D

- Om Shanti Om:
Bár ez komolyabb hangvételű film, de ez is tele van mosolygással és keleti-parádéval :)
Az eleje elég döcögősen indult, de aztán egy szemkikerekedős törésponttól beindult a film, és csak kerestem az állam, kapkodtam a fejem h mi lesz ebből..
Ez is az álmok valóra válásáról szólt. Arról h még a halállal szemben való harcban is képes egy álom felülkerekedni, valóra válni. És az igazság szolgáltatást még a túlvilág is segíti.
Elindulunk a bálványtól. Egy tehetségtelen statiszta kitörési vágyától. A szerencse és a sors rögös útján át, eljut főhősünk a tényig h egy színésznő élete sem a sikerről és a fényűző boldogságról szól. És még akkor is elérhetetlen marad a bálvány amikor már csak egy karnyújtásnyira van tőle.
Megjelenik a rosszfiú és minden lángol körülötte.. (a szívem is :)' )
De aztán a karma felébred mély álmából és ad még egy esélyt a világ helyreállítására. Az igazságszolgáltatást pedig egy egész csapatnyi barát segíti...

Az egész történet. isteni.
a musical szerű zenei betétekkel és a végén a tetőpontnál ez az operaház fantomja fííling. (Iti tényleg tudod mi kell nekem :D)
az a zeneee..
Aztán meg a boooo... oo
Kemény.. nagyon kemény. Pár pontjában egy kicsit csicsás, és néha érezhetően lefaragható lenne az a 3óra.. de a történetért és a hangulatért kap egy 5öst.
A gonosztekintetű SzabóP-Művészúr Aladdin-ikertestvére pedig egy polcot az Álehándrós-szekrényemben :D (mindig a rosszfiúk :D)
és ez a rész egy hatalmas oltárt:


libabőr és fííling túladagolás :)

szóval köszönet Itinek h megnyitotta előttem kelet világát a hollóhajú-Aladdinjával :D (mijjjazis? sarukám? XD SRK)
Igazi nyár esti filmecskék ezek.

Nincsenek megjegyzések: