2011. december 4., vasárnap

steampunk

mostanában h ráfeküdtem erre a fémművesség cuccra, rátaláltam (újra?) erre a stílusirányzatra. Na nem mintha nagyon új dolog lenne ez itt. hiszen a 18.-19. század eddig is szívem csücskét képezték. de hát most h bescifiződtem, egy picit még közelebb lopakodott.
Elmerültem benne pöppet. Na nem olyan elvont hipster módon..de
Kiderült h jópár a témával foglalkozó film közt sok kedvencem van. Jólvan nem nagy ügy. de emlékeztek a Vadiúj vadnyugatra.. óriás fémpók, kütyüs vonatok.. azt a filmet mindenki látta már. tényleg.. Szóval abba a filmbe régóta szerelmes vagyok. Mikor tvben adják, és anyum mondja: "már megint ez van? százszorvoltmáár", én leülök és megnézem. Jó jó, eleve kúúl film.. 
Annyira elragadóan giccses és stílusosan szemkápráztató ahogy beleolvad a modern technika a régmúltba(vagy épp fordítva). Egy kis rosszcsont időkavarodás az egész. Csini.
Szóval ezért tetszett úgy az új GuyRitchies Sherlock Holmes is, abba is szórtak egy csipettel. De ide sorolhatjuk a Szövetséget, Az Időgépet, Az álomháborút.. na meg nemrég olvastam egy cikket ami levezeti a DoctorWho a stílust érintgető részeit. hiszen hát az időutazás és az idegenek elegye után nem meglepő ha ide lyukadunk ki (ittten is van,jó kis cikk. köszönet érte a doctorwhohungary-nak is)
(csipke, selyem, fűző, rakott rucik, óarany óra kerekecskék... hmmm.. érzitek)

Szóval a cilinder fétisem újabb diagnózissal táplálkozik.

Nincsenek megjegyzések: