2010. szeptember 16., csütörtök

Nyúlcipő

Most h itt az ősz, nagyobb kedvel megyek ki a szabadba..
Nem tudom ennek oka az h őszi gyerek vagyok vagy h depresszió-hajlam imádó..? :P
Nem szeretem a nyarat.. túl világos van :D na meg meleg is..
..Szóval egész évben erre várok.

Aztán uzsgyi ki a szabadba..
Aki nem látta még a Városligetet.. és a Mátrát ősszel, az irgumburgum pótolja.
hmm ..avarropogásos Városliget.. mókusvacogó Mátrai' neszek..
Pesten mindig pislogva nézem a sok körbe körbe cikázó emböckét.
Mennek azok reggel-este, szmogban-ködben, olyan egészségesen elszánt tekintettel, amit ritkán látni hétköznapokon.

.. igen igen, Az örökös missionimpossible. A nagy terv.: FUTÁS!

Felbukkant már Újévi fogadalom formájában, popsisopánkodás közben.. aztán állandó tologatások közepedte sprintelve el is illant a legkisebb gondolatfoszlány is, mihelyt hazaestem suli után.

Multkor erősen elkapott a láz mikor találtam itthon a szekrényemben egy rég elfeledett melegítőt, amit mindig azért rakosgattam tologattam ideoda, h én majd egyszer abban kiszaladok a világból :)
Aztán ha Winkler Robi és társai tudnak egy kis időt szakítani zsúfolt(!) (mert nekik aztán tényleg az) hétköznapjaikban a testükre.. én miért ne tudnám ugyan ezt megtenni?
..ha be is jön a pestre-felutazgatós időszak, akkor is ott a hétvége.. legalább!
Ennyit megtehetünk magunkért.

És tényleg, ahogy kilépek az edző cipőmben, fülemben a vezetékes energiaforrással.. hirtelen megszűnik körülöttem a világ.
Csak mi vagyunk: a tüdőm és a levegő.
..A cipőm és a föld erőszakos csókja..
és a mosolygó ketyegőm ott bent.

Tippek - avagy közhelyes nőimagazinszagú gegek: :P
- bárhol is élsz keress olyan helyeket a lakhelyeden ahol jól érzed magad, szép környezetben mindig jól esik futni/sétálni.. pláne ott ahol a levegő is tiszta.. (én egy kis víztározó felé szoktam kijárni.. csodálatos jutalom a végén a naplemente látványa, és a csend a tónál. Engem ez teljesen feltölt.)
- ha csak a betonrengeteg maradna; füledben a jó futózenék is képesek kikapcsolni. Nézz szét jobban.. lehet h ahol nap mint nap elmész hétköznap, egy csomó dolog elkerülte eddig a figyelmedet. Láss meg új dolgokat.
- Az emberekkel ne foglalkozz.. 2 mp-ig tart csak a csodálkozás, azután már ott sem vagy. Némely emberfajt bámulatba' ejthet ez a különös jelenség amit űzöl (pl. szomszédbéli öregnénik, füttyentgető kisebbségik, vagy pár szimpla seggfejPityu az utcából) de téged ne érdekeljen;
A testmozgás régen az életünk része volt(mikor a barlangjaink előtt vadásztunk), aztán különös okok miatt feledésbe merült, de most megint eljött az ő ideje.
Tekinthetsz rá úgy mint divatos-egészségmegőrzés, és inkább te bámuld meg azokat akik életének nem része ez az élmény. (ezt csak azért mondom, mert míg Pesten divat futni, az én kisvárosomban olyan ritkák a hobbi-futók mint a sárgarigók.. ezért egy-egy ilyen különcmadár, nagy szemdüllesztéseket vált ki a "békés" városlakókból)
- az Alkatfüggetlen sportág : ne köntörfalazzunk (sokakat ez tart vissza) ha meg is bámulnának a tipikus "ilyen testtel h a fenében lehet mozogni" nézetekkel(ugye ez az első gondolatuk általában), azután hidd el h ez a gondolat, a legtöbb ember fejében átalakul egy elismerő "ez igen"-né!
Tehát: Az elszántságod már jutalom övezi. Akkor is ha ez egy kimondatlan dologként él tovább = Ami látszólag visszatart, az erőt ad.
- Az Ingyen pszichiáter = Az előző gondolatmenet elvén: segít levetkőzni a gátlásokat. Közben pedig minden kitisztul, ami eddig zavarosnak tűnt. (nekem ez benne vhol az egyik legértékesebb erény)
- A kitartás és nyugalom: bár az életben vannak időszakok mikor ritkábban van jelen ez a két fontos tényező, De talán egy picit arra is rátornáz, ha rendszeresen együtt élsz vele kézenfogva 1 órácskát.
- Technika:
bemelegítés kötelező(!), levezetés szintúgy, saját tempó felmérése (később lehet feszegetni a határokat), nem érkezünk sarokra, ...és végül ne felejtsünk el levegőt venni :) az nagyon fontos :P

Nincsenek megjegyzések: