2010. január 17., vasárnap

Kiss kiss bang bang (avagy hullajó nyomozósdi meleg zsaru - idióta zsaru módra)

Mondhatni, még csak most kezdtem neki Robert Downey Jr. iránti alaposabb(REneszeánszozásomnak) kivesézésének.. (nah sikerült egy bizarr mondattal indítani), - de ezzel a filmmel azt hiszem sikerült is belecsapnom a lecsóba... ami forró... hú de még mennyire. Szóval már meg is égtem.
Chaplin óta keletkezett eredetileg a sérülés. 8 napon túl sem gyógyulni látszóvá nőtte ki azóta magát...
Na, mielőtt valaki mentőt hív, megpróbálom kellő objektivitással leírni a történteket:::

Eszméletlen egy film, eszméletlen poénokkal... és egyes részeknél szinte eszméletlenül feküdtem a földön a rengeteg nevetéstől. Köszi azóta jól vagyok ;D Szóval a film:

Egy fergeteges, pörgős, csavaroktól hemzsegő, rekeszizom-szaggató és könnycsatorna-ürítő, jól felépített nyomozós-akció múvi - de csak ha egészen pontos akarok lenni a műfajmeghatározással - . Ennyit rég nevettem filmen. (És ez nem a mostani dvdspolcom gyér felhozatala miatt van.)

Adott 3 sors egy igazi angyalok város-i bulimámoros estében ahol - ott van (Harry) egy piti-játék tolvaj aki egy rosszul elsült rablás után -úgy tűnik- belefut a végzetébe(: színészmeghallgatást minden ajtó mögé! ámen), aztán ott van (Harmony) az áttörésre váró nagyvárosi-színészfalka egyik hosszúcombú példánya aki vidéken nőtt fel olcsó-krimiregényeken, és ott van meleg-Perry az egylövetű keményöklű magánynyomozó - akiknek sorsuk összefut filmünk elején.

Harryt a magánnyomozóra bízzák tapasztalatszerzés céljából, mert h nyomozós szerep vár rá elsőkörben a hollywoodi világban.
Perry mellett rögtön nem unatkozik az ember, Harry bele is csöppen egy repkedő hulláktól teli világba, ahol rögtön megakad a rosszfiúk torkán, és a szerelemtől még az ujját is elveszíti.
Megkezdődik a mindig újraverbuvált csapat nyomozása. Ahol egyre mélyebben és mélyebben találják magukat az ügyben, míg nem egy koporsóból kilógó hulla kezén lógva ér bennünket a "Bang Bang"; a kéjgázas-vaníliafagyi a jéghegy csúcsán.

A történet olyan szépen fel van építve h csak kapkodod a fejed a fejlemények-nyomok után a nagy pörgésben.. és ahogy drága narrátorunk megkérdezi tőlünk h sikerült e már megtalálni a forrónyomot Perry gatyája és a pisztolygolyók között, hát azt kell h mondjam a fiúk jobbak nállunk.. hát persze :) ez így van megírva.. tökéletesen.

A hullalehugyozós, az oroszrulett és a "na ki vitte el az ujjlenyomatomat" rész üt. Nagyot. Na meg a Perrys-pisztolyospoénok se kutyák...Vigyázat emberek!... én szóltam előre! :D
Egy percig nem lehet unatkozni a film alatt.

A hivatalos kritikákkal ellentétben az irónikus narrálás sem rontott a filmen, sőt nekem jól estek azok a poénok a kamera mögül. És a fokozódó kalandfutam a végére egyáltalán nem túlzás, hanem a megoldás-poén átívelő 8%-a [;P)
Mondom, nem láttam az össze filmjét még, de Robert Downey brillírozik kölyökkutyus sármjával. Letaglóz mikor sír, csábít, megsértődik vagy dühös.. vagy éppen egy kutyának könyörög... És szexibb mint bármikor.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Q-ekNtkhLjs

idézetek a filmből:

Perry: -Tudod, mi állna az értelmező szótárban az "idióta" szakaszánál?
Harry: -A fényképem?
Perry: -Nem! A meghatározás, te hülye barom!

Perry: - Téged szeretett az apád?
Harry: - Néha,mikor piás üvegnek öltöztem!

Perry: - Szerezd meg az ujjad, öld meg a kutyát, tűnj el!
/////////////////


...Azt hallottam valahol, h ez a film volt a nagy mélypont utáni visszakapaszkodója mind2 színésznek. A mélypontról pár gondolat, ami biztos közhellyé növi ki itt magát mire bepötyögöm nektek. szóval szerintem: Robertnek megkéne néznie magát az egyik filmjében, és aztán megértené (biztos nem de jó lenne), h ő neki ezt szánta a Nagyhatalmú odafenn; ezért pottyant ide közénk. És nem pedig azért h a pokolból átvámolt sötét dolgokkal barátkozzon. Ö már a mennyekben van itt köztünk. Mi feltétel nélkül szeretjük őt - és ez a mi elég sokan vagyunk - . Itt nem akarok belemenni az "elhiszem h a sztárok élete a vásznon-színpadon kívül vakufénytől és lencsevégtől fénylő meztelen pokol lehet" mert ezt már tudjuk-sejtjük, de a lényeg h az ő hivatása (az ő hivatásuk) az egyik legszebb dolog - a mai elfuserált computer előtt kotló filmzabáló társadalomnak - ami segít az életlusta földlakóknak h könnyebben forduljon meg a 24 óra alatt ez a kis planéta amin élünk. Szóval csak azt akartam h: Robert Downey Jr. pofánkbavágóan jól csinálja a dolgát, ha a vászonra kerül. Boldog életet kívánok neki a miénk mellé, a vászon mögé! És majd végre az aranyszobrocskát, amit már 92-ben a Chaplinnél megérdemelt volna!

Nincsenek megjegyzések: